استراس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
آسا برگر، آرتور. (1373). روش های پژوهش رسانه ها. ترجمه: حفاظی، محمد. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
تسونئو، اوگاوا. (1380). کاربرد تنظیم و برجسته سازی خبر(مطالعه تطبیقی اطلاعات عینی پراکنده و اطلاعات مبتنی بر پیشبینی قطعی). ترجمه زهره بیدختی، فصلنامه رسانه، 46(2)، 81-74.
تورن، آلن. (1401). جامعه شناسی جنبشهای اجتماعی. ترجمه: صادقی زاده، سلمان و ناصر خاکی، حسن. تهران: طرح نو.
دفلور، ملوین و دنیس، اورت ای. (1383). شناخت ارتباطات جمعی. ترجمه: مرادی، سیروس. تهران: دانشگاه صدا و سیما.
دیرینگ، جیمز و راجرز، اورت. (1385). مبانی برجسته سازی رسانه ها. ترجمه: کیا، علی اصغر. تهران: سازمان معین ادارات.
رشکیانی، مهدی. (1386). رسانهها و برجسته سازی اخبار ایدز در ایالات متحده. پژوهشهای ارتباطی، 14 (49)، 112-103.
زابلی زاده، اردشیر، صادقی جواد و حاجیوند دستگردی، مهرداد. (1399). نحوه برجسته سازی مهمترین مسائل اجتماعی جامعه ایران در اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: بخش خبری 20: 30). فصلنامه مطالعات رسانه ای، 26(48)، 86-63.
سورین، ورنر جوزف و تانکارد، جیمز. (1393). نظریه های ارتباطات. ترجمه: دهقان، علیرضا. تهران: مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
شاکری، محمدعلی. (1401). بررسی وضعیت سلطه آمریکا بر فضای مجازی با تمرکز بر لایه خدمات. نشریه مطالعات راهبردی آمریکا، 2 (2)، 23-2.
شاو، دونالد و مک کامبز، مکسول. (1383). کارکرد برجسته سازی در مطبوعات. ترجمه: مسعودی، امیدعلی. در اندیشه های بنیادین علم ارتباطات. گروه مترجمان. تهران: انتشارات خجسته.
شاهحسینی، مجید. (1389). رقص و قمار و مشروب در سینمای غرب؛ از ممنوعیت تا ترویج. پاسدار اسلام، 11(349)، 39-31.
معتمد نژاد، کاظم. (1390). وسایل ارتباط جمعی. ویراست دوم. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ناول اسمیت، جفری. (1377). تاریخ تحلیلی سینمای جهان 1995-1895. ترجمه: گروه مترجمان. تهران: انتشارات بنیاد فارابی.
نقیب السادات، سید رضا. (1388). کاربرد روش تحلیل محتوا برای پیام های تصویری. کتاب ماه علوم اجتماعی، (38)، 13-4.
ویندال، سون، سیگنایزر، بنو و اولسون، جین. (1376). کاربرد نظریه های ارتباطات. ترجمه: دهقان، علیرضا. تهران:جامعه شناسان.
Baum, M. A., & Potter, P. B. (2008). The relationships between mass media, public opinion, and foreign policy: Toward a theoretical synthesis. Annu. Rev. Polit. Sci., 11, 39-65.
https://www.britannica.com/event/Prohibition-United-States-history-1920-1933
Cohen, B. (1963). Press and foreign policy. Princeton university press. Princeton, NJ.
Dal Cin, S., Worth, K. A., Gerrard, M., Gibbons, F. X., Stoolmiller, M., Wills, T. A., & Sargent, J. D. (2009). Watching and drinking: expectancies, prototypes, and friends’ alcohol use mediate the effect of exposure to alcohol use in movies on adolescent drinking. Health Psychology, 28(4), 473.
Dale, E. (1935). The content of motion pictures. Bound with Dale, E. Attendance at motion pictures. Macmillan.
Edman, J. (2016). Transnational nationalism and idealistic science: the alcohol question between the wars. Social History of Medicine, 29(3), 590-610.
Elizabeth, M. (2008). Media Effects, Strengh of. In D. Wolfgang, The International Encyclopedia of Communication (pp. 2900-2904). Malden: Blackwell.
Happer, C., & Philo, G. (2013). The role of the media in the construction of public belief and social change. Journal of social and political psychology, 1(1), 321-336.
Funkhouser, G. R. (1973). The issues of the sixties: An exploratory study in the dynamics of public opinion. Public Opinion Quarterly, 37(1), 62-75.
Gene Zucker, H. (1978). The variable nature of news media influence. Annals of the International Communication Association, 2(1), 225-240.
Lamothe, M. S. (2000). Analysis of agenda-setting patterns and policy consequences in American drug policies. The Florida State University.
Lang, G. E., & Lang, K. (1983). The battle for public opinion: The president, the press, and the polls during Watergate. Columbia UP.
Lippmann, W. (1922). The world outside and the pictures in our heads. In W. Lippmann, Public opinion (pp. 3–32). MacMillan
Lutz, C. A. (1993). Reading national geographic. University of Chicago Press
Manheim, J. B. (1987). A model of agenda dynamics. Annals of the International Communication Association, 10(1), 499-516.
McCleary, K. (2020, December 5). See couple discover Prohibition-era liquor stashed inside walls. CNN. https://edition.cnn.com/2020/12/05/us/prohibition-end-anniversary-marijuana-law-trnd/index.html
McCombs, M. E., & Shaw, D. L. (1972). The agenda-setting function of mass media. Public opinion quarterly, 36(2), 176-187.
McCombs, Maxwell E. (1976) Agenda-Setting Research; A Bibliographic Essay.
Miron, J. A., & Zwiebel, J. (1991). Alcohol consumption during prohibition.
Patch, B. W. (1932, may 16). Prohibition in the 1932 conventions. Editorial research reports 1932 (Vol. I). https://cqpress.sagepub.com/cqresearcher/report/prohibition-1932-conventions-cqresrre1932051600?tab=Archive%20Report
Rogers, E. M, & Dearing, J. w. (1988). Agenda-Setting Research: Where Has It Been, Where Is It Going? , Annals of the International Communication Association, 11:1, 555-594.
Room, R. (1988). The movies and the wettening of America: the media as amplifiers of cultural change. British journal of addiction, 83(1), 11-18.
Shakeri, M. A. (2022). Examining the state of US domination of cyberspace with a focus on the service layer. American Strategic Studies, 2(2), 1-23. [in Persian]
Sklar, Robert (1976) Movie-Made America: A Cultural History of American Movies. New York: Vintage Books
Tyrrell, I. (1994). Prohibition, American cultural expansion, and the new hegemony in the 1920s: an interpretation. Histoire sociale/Social History
Weaver, D, H. (1977). Political Issues and Voter Need for Orientation In McCombs, M., & Shaw, D. L. (eds). The emergence of American political issues:The agenda-setting function of the press. St. Paul, MN: West.
Weaver, D. H. (2008). Agenda‐Setting Effects. The international encyclopedia of communication.
Wonneberger, A., & Vliegenthart, R. (2021). Agenda-Setting effects of climate change litigation: Interrelations across issue levels, media, and politics in the case of urgenda against the Dutch government. Environmental Communication, 15(5), 699-714.