احمدی، علی. (1397). دلالتهای راهبردی ارتباطات میانفرهنگی برای همگرایی اسلامی با تأکید بر راهپیمایی اربعین، نامه فرهنگ و ارتباطات، ش ۱، 38 – 17.
بشیر، حسن و بصیریان جهرمی، حسین. (1385). فرهنگ رسانهای و سیاستهای فرهنگی. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 3 (7)، 164-139
ثلاثی، محسن. (1379). جهان ایرانی و ایران جهانی. تهران: نشر مرکز.
پری، راجر. (1394). تاریخ رسانه از گیلگمش تا گوگل. ترجمۀ بهروز تورانی. تهران: انتشارات موسسه ایران.
حافظنیا، محمدرضا. (1387). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سمت.
حیدری، نصرتالله؛ عزتی، یونس و سارا فلاحی. (1401). نقش و جایگاه راهپیمایی اربعین بر قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران. مطالعات قدرت نرم، 12 (1)، 33-7.
خانمحمدی، کریم. (1388). عناصر فرهنگی پایداری ایرانیان. مطالعات ملی، ش 2: 26-3.
ریتزر، جورج. (1395). جهانیشدن (بایستهها). ترجمۀ عسگر قهرمانپور، تهران: شرکت چاپخش سهامی خاص.
رودنبولر، اریک دبلیو. (1387). ارتباطات آیینی؛ از گفتوگوهای روزمره تا جشنهای رسانهایشده. ترجمۀ عبدالله گیویان، تهران: دانشگاه امام صادق.
خاکی، محمد و حسینی، سیدقاسم. (1399). نقش راهپیمایی اربعین حسینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی. پژوهشنامه معارف حسینی، 5(۱۹)، 93 – 114.
طباطبایی سیدمحمد؛ رسولی، محمدرضا؛ سیدوحید عقیلی و نسیم مجیدی قهرودی. (1401). قدرت نرم جبهه مقاومت: واکاوی قدرت رسانهای راهپیمایی اربعین. مطالعات قدرت نرم، 12 (۲۹)، 233-257.
عاملی، سیدسعیدرضا. (1389). دوجهانی شدنها و ارتباطات بینتمدنی. تحقیقات فرهنگی ایران، ش 1، 37-1.
فیاض، ابراهیم و یوسفی، مهدی. (1390). بحرانآفرینی فرهنگی رسانهها از منظر انسانشناسی ارتباطات؛ جهانیسازی و پارادایمهای رقیب. فصلنامۀ مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7 (22)، 46-31.
گادیکانست، ویلیام بی.؛ کارمن ام لی؛ تسوکاسا نیشیدا و نائوتو اوگاوا. (1385). نظریهپردازی دربارۀ ارتباطات میانفرهنگی، ترجمه پیروز ایزدی. فصلنامۀ رسانه. 16 (67)، 98-49.
گلمحمدی، احمد. (1392). جهانی شدن، فرهنگ و هویت. تهران: نشر نی.
گیویان، عبدالله و امین، محسن. (1396). محبت و هویت در آیینه نمایش جهانی اربعین مطالعه ماهیت، کارکردها و ساختار پیاده روی اربعین از منظر ارتباطات آیینی. دین و ارتباطات، 24(52)، 167- 194.
مولانا، حمید. (1387). اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی. ترجمۀ محمدحسین برجیان، قم: موسسۀ آموزشی و پژوهشی امامخمینی.
مولانا، حمید. (1384). ارتباطات جهانی در حال گذار؛ پایان چندگونگی؟. تهران: سروش.
مولانا، حمید. (1391). ارتباط بینالملل و میان فرهنگی. بنیاد فرهنگی مولانا و موسسه انتشارات کتاب نشر.
ونلون، تئو. (1388). تکنولوژی رسانهای از منظری انتقادی. تهران: همشهری.
همایون، محمدهادی. (1391). جهانگردی؛ ارتباطی میانفرهنگی: مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).